CÍMKE- ÉS CSOMAGOLÁSTERVEZÉS
A kreatív megjelenés, ami miatt le fogod venni a terméket a polcról!
A tervezési folyamat során figyelembe veszem a célcsoportot, a formát, a közvetíteni kívánt üzenetet, és más egyéb szempontokat, aminek eredményeként megkapjuk az egyedi termékcsomagolást.
Mi is az a csomagolástervezés?
Bár a legtöbb ember számára természetes, hogy egy adott terméket becsomagolva vásárolunk meg, arra kevesen gondolnak, hogy milyen munka áll egy ilyen csomagolás megtervezése mögött. Nem elsősorban csak a formára kell itt gondolni, hanem az egyéb tényezőkre: a design, a grafika, illetve a címkék megtervezése. Azt hihetnénk, ez kevésbé hangsúlyos, azonban egy csomagolás igenis sokat számít egy termék kapcsán. A legújabb kutatások szerint a shopper marketing szerepe a vásárlásnál igen jelentős, a márka kiválasztása az esetek mintegy 70 százalékában az eladás helyén történik – így ennek a döntésnek komoly részét képezi a csomagolás minősége. Gondoljunk csak bele, mi magunk is hányszor nézünk meg közelebbről egy terméket csak azért, mert a csomagolása felkelti a figyelmünket!
Miért fontos az egyedi megjelenés egy fogyasztási cikk esetében?
Minden termék a boltok polcain úgy tudja felhívni magára a figyelmet és készteti vásárlásra a fogyasztót, ha először vizuálisan fogja meg. A kóstoltatás is egy ilyen eszköz a cél érdekében, de erre nem mindig van lehetőség. Így nagyon fontos a csomagolás. Funkció és forma. E kettő kulcsszó, amit szem előtt tartok, mikor csomagolást, címkét tervezek.
A szolgáltatás tartalma
Két egyedi koncepcióterv készül, melyből a választott terv alapján, a folyamat végén nyomdai pdf formátumban kerül átadásra a címke és doboz terv. A tervezés 2 módosítási körrel történik, ahol a módosítási kör a választott koncepciónak megfelelő termékcímke, dobozterv színbeli, formai változtatását jelenti.
Az Ügyfél által biztosított anyagok
- A meglévő elképzelés (amennyiben van) írott formában, amely tartalmazza a doboz felhasználásának módját, méretét, kért színeket, ill. a különleges igényeket és a rá kerülő pontos szöveget.
- Mellékelt minták (akár linkként is) a konkurenciáról, vagy a követendő mintákról
- A pontos szöveg, információtartalom
- Logó nyomdai minőségben, eredeti méretben, legalább 300 dpi-s jpg, tif vagy eps, cdr, ai formátumban. (Ennek hiányában a logó kiszerkesztése plusz 0,5-1 munkaórával növeli a költségeket.)
- Felhasználandó kép legalább 300 dpi-s jpg, tif vagy eps, cdr, ai formátumban, a felhasználás méretében.
A munka menete
- Írásban leadott megrendelés értelmezése, egyeztetés
- Két koncepció elkészítése
- Egyeztetés a tervekről
- Módosítások elvégzése, módosított terv elküldése (1. módosítási kör)
- Megrendelői visszajelzés, egyeztetés
- Módosítások elvégzése, módosított terv elküldése (2. módosítási kör)
- Munka átadása
E-mail: info@ccreative.hu
Telefon: +36 30 592 8624